Saturday, April 26, 2014

Xifu Naser - LU PUNYA ISLAM UTK LU SYOK SENDILI SAJA!

LU PUNYA ISLAM UTK LU SYOK SENDILI SAJA!
Kritikan pendakwah2 Islam terhadap ideologi Barat baru2 ini masih terlalu OVERSIMPLISTIC. Perlu dipertajamkan lagi. Ini adalah simptom budaya beragama kita, spt kata DrMaza, yang menghantar ‘anak-anak yg kurang bijak’ ke pengajian Islam dan yang tiptop ke Sains, Law, Banking etc. Ini adalah simptom bila kita hidup dalam comfort Zone dimana kita tidak turun padang untuk berhujah dengan mereka yang tidak setuju dengan kita. Tidak heran kalau pendakwah2 Islam secara umumnya TIDAK menganjurkan majlis dialog kritis antara mereka dan yang tidak setuju dengan mereka. Dialog secara bersemuka, bukan online.
Walaubagaimanapun, adalah JENAYAH untuk menyalahkan satu pihak atas kelemahan mrk sedangkan EVEN PERSATUAN-PERSATUAN AGAMA/LIBERAL BUKAN MUSLIM PUN TIDAK BERANI UNTUK OPEN FOR CRITICISM.
Sistem pendidikan dan BUDAYA BERAGAMA Islam dan agama2 lain wajib diubah supaya menjadi lebih critical, global . Adalah lebih wajib lagi bagi umat Islam untuk memperlihatkan Islam sbg Rahmat untuk semua termasuk atheis sekalipun!
al-Hamdulillah, artikel pertama saya di Sinar Harian pada jumaat lalu bertajuk KERAMAT KARPAL & KUBUR WALI sudah di siarkan.
http://www.sinarharian.com.my/kolumnis/keramat-karpal-vs-kubur-wali-1.274202
In Shaa Allah, saya akan menulis secara berterusan di Sinar Harian tentang isu-isu global dan local tanpa bias kepada mana-mana pihak dan akan disiarkan setiap jumaat dalam ruangan CETUSAN.
SAYA MENCABAR semua untuk membaca artikel2 saya di Sinar Harian dan I LOVE YOU kalau saya dijemput untuk bersemuka berhujah dengan you yang TIDAK SETUJU dengan saya SELAGI YOU BELANJA MAKAN! Saya satu olang lawan selibu olang pun boleh.
I AM A MUSLIM AND I SUKA BELAJAR idea2 TAK NGAM dgn idea saya sebab ini akan buat saya ALWAYS MORE THAN ONE STEP AHEAD OF YOU.
Maaf jika saya tidak dapat jawab semua kritikan di FB krn I belum get used to BERHUJAH DENGAN SCREEN, NOT A HUMAN FACE, tetapi saya hargainya sgt.
Xifu Naser al-Majnun
(Tokoh Pendakwah Perak/Pensyarah Pemikiran Kritis)
FB lain: Xifu Naser (Public Figure)
hp PR: 018-318-2099 (boleh wasap: Ustazah Aini)